maanantai 27. maaliskuuta 2017

Tappo




Elämää ei voi antaa takaisin. Jos minä menen ja ilmoittaudun viranomaisille ja tunnustan tekoni ja saan siitä rangaistuksen, ei se hyödytä mitään. Se ei tuo ketään takaisin. Minusta tulisi yhteiskunnalle taakka. Ei minua tarvitsisi "opettaa rangaistuksella"; tekoni oli vahinko, en oppisi mitään, päinvastoin; oppisin linnassa ja julkisen ja yhteisöllisen nöyryytyksen ja vihan myötä ehkä pahoille tavoille ja psyykeni kärsisi, ja vapauduttuani voisin kenties oikeasti tappaa, harkitusti.

Sen tähden minun on hyvitettävä siellä, missä minä voin sen tehdä. Menen heidän luokseen ja annan kaiken rahallisen, henkisen tukeni. Olen vierellä.

Voisin tietysti heikolla hetkellä menettää hermoni ja tunnustaa heille. Ehkä.. Kantaessani halkoja, joku heistä kysyisi onko sinulla paljon kannettavaa?

Vastaisin mielentilasta riippuen; kyllä tämä tästä! Tai mitä ihmettä oikein vihjailet!?! Tai on minulla, MINÄ SEN TEIN, MUTTA SE OLI VAHINKO, RIISTIN HÄNET LUOTANNE!!!! 
  
Mutta se on nyt päätetty, teen töitä syntieni eteen, Jumala auta... Te jotka olette raskautetut, ja työtä teette, tulkaa minun tyköni, niin annan teille levon. 
    ...Eikä valtio tai sen laitokset.













Raskolnikov oli ehkä heikko.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti