Vaikka miten luulisi ja ulkonäkö niin kertoisi, niin ei: Lamborghini Countachin muotoilulla ei ollut mitään tekemistä aerodynamiikan kanssa,
itseasiassa sitä ei suunnitteluvaiheessa koskaan edes testattu tuulitunnelissa tms.
itseasiassa sitä ei suunnitteluvaiheessa koskaan edes testattu tuulitunnelissa tms.
Countachin jättiläismäinen takasiipikin täytyi suoristaa täysin tasoon, koska testeissä
auto alkoi keulimaan kovemmassa vauhdissa!
Romukasa..
Auto oli siis pelkkää epäkäytännöllistä silmäkarkkia.
Mutta jeah, on se piru vie seksikäs, ja ikoninen.
Mutta jeah, on se piru vie seksikäs, ja ikoninen.
Minun Lamborghini on parempi kuin sinun Lamborghisi, puhumattakaan heidän Lamborgheistaan!
VastaaPoistaAah, Lambo Countach. Sitä ajatonta automuotoilun ihanuutta. Samaan kastiin menevät Ferrari Testarossa, Porsche 911, Pontiac Trans-Am ja Lada 1500. Joku saattaisi ihmetellä että eikö tuo viimemainitsemani ole ihan eri sarjassa, mutta pointtina onkin että se näyttää ehdottomasti autolta toisin kuin useimmat nykykiesit. Sitäpaitsi se on takaveto, mikä on tietyissä puritanistipiireissä suorastaan ehto sille että jokin kottero lasketaan Autoksi isolla aalla. Huomenna taidankin käynnistää kasari-Mersuni ja ajella stereot paukkuen kohti hiekkarantaa.
VastaaPoistaJa muuten, tunnistimpa taistelulaiva Roman ensimmäisestä kuvasta. Kancollea on aina kiva nähdä.